Постинг
13.05.2012 07:16 -
Инстинктите позволяват на човек да взема по-правилни решения
Решенията, основани на инстинктите, често са по-добри, отколкото тези, които се взимат след сериозен размисъл, смятат специалисти, след наблюдения върху доброволци, които е трябвало да се справят с определени задачи при различно време, дадено им за размисъл.
При отговор, даден до 1 секунда, точността на отговора е била 95%, докато при обмисляне на отговора точността е спадала до 70%.
Крайността на резултатите е била неочаквана дори за самите изследователи, сочи публикация в изданието Psychology Today.
Повече хора са убедени, че при обмисляне на даден въпрос, ще дадат с по-голяма вероятност верен отговор, но резултатите от проучването на американските психолози се оказват противоположни. Според тяхното мнение, това се дължи на факта, че “несъзнателната” част на мозъка е способна да анализира определено количество разлики в обектите, докато “съзнателната” взима решение на основата на количествата сходни черти.
При това съзнателната част на човешката личност подлага на критика всяко предварително решение и затова ние толкова малко разчитаме на инстинктивните си решения и толкова много - на обмислените.
Ким Стивънсън, ръководител на изследователския екип смята, че способността за взимане на решения бързо и правилно на основата на анализа на подсъзнанието е еволюционна придобивка на животните и човека: “Именно умението бързо да се определи опасността и да се реши как тя може да се избегне е позволило на повечето съвременни видове да оцелеят. Но това не означава, че всички решения трябва да се взимат без обмисляне. Подсъзнателните инстинктивни решения са добри само в специфични ситуации, когато е наложително реакцията да бъде незабавна”.
При отговор, даден до 1 секунда, точността на отговора е била 95%, докато при обмисляне на отговора точността е спадала до 70%.
Крайността на резултатите е била неочаквана дори за самите изследователи, сочи публикация в изданието Psychology Today.
Повече хора са убедени, че при обмисляне на даден въпрос, ще дадат с по-голяма вероятност верен отговор, но резултатите от проучването на американските психолози се оказват противоположни. Според тяхното мнение, това се дължи на факта, че “несъзнателната” част на мозъка е способна да анализира определено количество разлики в обектите, докато “съзнателната” взима решение на основата на количествата сходни черти.
При това съзнателната част на човешката личност подлага на критика всяко предварително решение и затова ние толкова малко разчитаме на инстинктивните си решения и толкова много - на обмислените.
Ким Стивънсън, ръководител на изследователския екип смята, че способността за взимане на решения бързо и правилно на основата на анализа на подсъзнанието е еволюционна придобивка на животните и човека: “Именно умението бързо да се определи опасността и да се реши как тя може да се избегне е позволило на повечето съвременни видове да оцелеят. Но това не означава, че всички решения трябва да се взимат без обмисляне. Подсъзнателните инстинктивни решения са добри само в специфични ситуации, когато е наложително реакцията да бъде незабавна”.
Как да купуваме подаръци за Коледа?
Напълно ваксинирана Европа продължава як...
Идеи за Коледни подаръци
Напълно ваксинирана Европа продължава як...
Идеи за Коледни подаръци
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
анонимен -
Първо не са споменати колко и какви ...
13.05.2012 09:17
13.05.2012 09:17
Първо не са споменати колко и какви са инстинктите! Много хора смятат, че те все още са два--важният е за оцеляване , а второстепенният е за продължаване на рода! Но всъщност инстинктите са три и най-важният за нас не като животни, а като животни, познали Бога или като енерго-информационен комплекс, наречен Човек е Инстинкта за устрем и единение с Твореца! Това е и нашето подсъзнание в по-големия му диапазон! Но законите на подсъзнанието се познават добре от шепа хора в нашия свят--другите, за съжаление робуват на стереотипи и никой друг, освен самите те, не им е виновен за това!
цитирайНе , не са споменати , защото в статията насочеността е по-скоро за интуицията срещу хладния разум .
цитирай
3.
анонимен -
На тази основа аз смятам, че умът е ...
13.05.2012 09:31
13.05.2012 09:31
На тази основа аз смятам,че умът е най-големия проблем пред човечеството в наши дни.И той ще ни затрие.Неслучайно лудостта всъщност е пълна победа на ума над всичко останало в човека
цитирай Мисля, че Волтер е казал : "Онези, които вярват в абсурдното, вършат варварщини."
цитирай
5.
анонимен -
Към 1.
13.05.2012 09:37
13.05.2012 09:37
Не споменават колко са защото не знаят.А иначе с инстинк се наричат завършените ни знания.И тези които са си прибрали знанията в инстинкти няма как и кой да им ги отнеме.За това тези хора са по близо до единение с твореца.А в главите ние мазало,постоянно ни вкарват заробваща информация.Единственно инстинктите(знанията) ни могат даим противостоят.А инстинкти и технологиите са противостоящи за развитието ни.
цитирайЗаробващата информация - тук е на място казаното от Дейвид Айк за рептилоидния мозък - "Поне пет вида човешко поведение водят своя произход от рептилоидния мозък. Те биха могли да се именуват: “изопрактично”, “предпазно”, “възстановително”, “тропистично” и “измамно”. Без да ги дефинирам, бих могъл да се опитам да обясня, че в човешкото поведение тези видове дейност намират израз. Завладяващо-принудително поведение; ежедневни ритуали и суеверни действия; робски конформизъм и преклонение към традиционно старото; церемониално служене за възстановяване; послушание както и в легалните религиозни културни и други работи. "
цитирай
7.
анонимен -
Така нареченият обонятелен мозък е ...
13.05.2012 10:05
13.05.2012 10:05
Така нареченият обонятелен мозък е най-древната част на главния мозък, а при животните нюхът е развит много по-добре отколкото при човека. Способността за анализ се появила у хората много по-късно. Осмислянето изисква време, усилия, определени знания, докато интуитивния отговор получаваме веднага в готов вид...
цитирай
8.
анонимен -
Ницше казва "Веднъж за винаги ...
13.05.2012 11:11
13.05.2012 11:11
Ницше казва "Веднъж за винаги не искам да знам много - мъдроста слага граници на познанието"
цитирайДобър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за отварящата смелостта тема!
Дори и да не искаме, ние сме с много знания от предците си, които спят в нас, които напират до три годишната ни възраст, а после потискаме-"...още си малък, мълчи, като пораснеш, тогава...".
Много са интересни коментарите Ви. Нямам нужните теоретични знания, но се ограничавам в ползата от първата реакция.
Занимавах се с математика, много скучна материя, но я обичам и исках часовете ми да са интересни и за децата.
Превърнах я в игра. Отделях време и всяка задача обличах с образност.
Давах им свобода с първо впечатление, което после допълвахме и с нужните формули.
Нямаше ден, в който да не се изненадам от хрумванията на учениците от 5 до 8 клас.
Дадох им най- важното- смелост, за да го кажат. Вече са родители и при среща ми припомнят, че смелостта им помага, за да си запишат хрумването, а после да потърсят информация и за направянето му.
Сега го наблюдавам и подкрепям при внуците.
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за отварящата смелостта тема!
Дори и да не искаме, ние сме с много знания от предците си, които спят в нас, които напират до три годишната ни възраст, а после потискаме-"...още си малък, мълчи, като пораснеш, тогава...".
Много са интересни коментарите Ви. Нямам нужните теоретични знания, но се ограничавам в ползата от първата реакция.
Занимавах се с математика, много скучна материя, но я обичам и исках часовете ми да са интересни и за децата.
Превърнах я в игра. Отделях време и всяка задача обличах с образност.
Давах им свобода с първо впечатление, което после допълвахме и с нужните формули.
Нямаше ден, в който да не се изненадам от хрумванията на учениците от 5 до 8 клас.
Дадох им най- важното- смелост, за да го кажат. Вече са родители и при среща ми припомнят, че смелостта им помага, за да си запишат хрумването, а после да потърсят информация и за направянето му.
Сега го наблюдавам и подкрепям при внуците.
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
Понякога интуицията подсказва на човека, че трябва да постъпи по определен начин, но той, след като обмисли всичко старателно, решава според логиката. След известно време, когато всичко е отминало, той разбира, че е трябвало все пак да се довери на първоначалната си подбуда. Практически всеки от нас е изпитвал нещо подобно : не сме послушали вътрешния си глас, доверили сме се на трезвата оценка и ... сме сгрешили.
цитирайС настъпването на ново разбиране за съществуването ни се проявяват и нови предизвикателства-задачи , при които старият подход не е оптимален. Тези задачи не могат да бъдат решени само с рационализъм. Затова трябва да се очаква, че с времето на преден план при усвояването на света ще излезе интуицията, само че не във вид на случайни и мимолетни озарения, а като метод на познание, способен да постигне това, пред което се оказват безсилни логиката и рационалното мислене.
цитирай
12.
kostas -
))) diadokolio , играта е най-старата форма на обучение )) . Интуицията ни е същност ,но няма учители ,или са малко..Поздрави Ник.
13.05.2012 20:36
13.05.2012 20:36
* Превърнах я в игра *
цитирайСъгласен съм със изводите в постинга, но инстинктите позволяват на човек да взема по-правилни решения само, ако човек е натрупал обем голям знания и е развил добре асоциативното(разума) си мислене.
Подсъзнанието работи с познати компоненти и механизми.
Всъщност човек е повече подсъзнание, отколкото мисъл.
цитирайПодсъзнанието работи с познати компоненти и механизми.
Всъщност човек е повече подсъзнание, отколкото мисъл.
Имате право - натрупаните знания са фактор , който не може да бъде пренебрегнат . Има и важна подробност относно тяхното селектиране : в процеса на еволюцията живите същества са развили у себе си способността да освобождават паметта си за нова информация не само по пътя на "изтриване" на старата, но и по пътя на нейното изпращане в общото поле, за да може в случай на необходимост да си я "спомнят", като се настроят на собствената си, излъчена някога поради ненужност информация.
цитирай
15.
анонимен -
Думичката инстикт, трябва да се ...
15.08.2012 01:06
15.08.2012 01:06
Думичката инстикт, трябва да се замени с интуиция - първото понятие се базира повече на животинските прояви, докато второто включва човешкото познание и опитност,придобити през всичките му прераждания до този момент. С всичко останало съм съгласна.
цитирай
16.
анонимен -
do 15
16.10.2012 18:23
16.10.2012 18:23
zamisliala li si se kakva e razlikata mejdu instinkt i intuitsia.intuitsiata na jivotnite nie narichame instinkt,no i te si imat intuitsia koe jivotno gi zaplashva,koia voda e dobra za tiah koia hrana e polezna za tiah.
цитирай
17.
анонимен -
intuitsia
16.10.2012 18:27
16.10.2012 18:27
ne e li da useshtash kakvo misli drugia a ne da slushash dukite ,koito se leiat blago ot ustata mu i da im viarvash bezprekoslovno?
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 3890
Блогрол